Land in rep en roer - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Andries Harder - WaarBenJij.nu Land in rep en roer - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Andries Harder - WaarBenJij.nu

Land in rep en roer

Door: andriesharder

Blijf op de hoogte en volg Andries

23 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hallo all,

Om mee te beginnen: ik zit niet in of in de buurt van Christchurch!!! Dat ligt op het Zuidereiland en wij zitten op het Noordereiland. Volgens ons schema zitten wij de laatste paar dagen van deze reis (half maart) in die stad, maar na wat ik gezien heb, vermoed ik dat we daar een alternatief voor moeten zoeken. "Greatest disaster ever" was de kop in een van de kranten hier vandaag en dat is ook zeker zo. Triest om te horen en te zien. Een groot deel van de stad ligt in puin...Dank voor jullie sms'jes gisteren en vandaag!

Na een goede vlucht donderdag ben ik vrijdagochtend vroeg in Kuala Lumpur aangekomen. Daar hadden we de hele dag, dus na een uurtje slapen zijn we de stad gaan verkennen met een gids. Het was warm, bloedheet en erg vochtig, maar dat werd goedgemaakt door een bezoek aan de Petronas towers, de twin towers van de stad. Een tijdlang waren dit de hoogste torens ter wereld, maar ja, in Dubai gaan ze net wat verder.

Vrijdagavond zijn we doorgevlogen naar Auckland, waar we zaterdag aan het begin van de middag lokale tijd zijn geland. Het was een leuke landing, want de baan loopt parallel aan de zee, dus iedereen aan de linkerkant van het toestel zag alleen maar water op zich afkomen:-) We werden door onze gids opgehaald en met de bus naar ons hotel in het centrum van Auckland gebracht.
De middag hebben we gebruikt om het centrum te verkennen en de Skytower te beklimmen, voor een schitterend uitzicht over stad en ommeland.

Zondag was het vroeg dag, want we zijn richting het noorden van het Noordereiland gegaan, richting de Bay of Islands. Het landschap is hier schitterend, zeker met de vele Friese koeien die er lopen:-)
Maandag zijn we de hele dag met de groep het water op geweest op een zeiljacht. Dinsdag ben ik met een aantal medereizigers met een bustocht meegeweest naar het noordelijkste puntje van Nieuw Zeeland, allemaal ontdekt trouwens doorn onze eigen Abel Tasman. Die tocht voert voor een deel over het strand, waar je gewoon 100 km/u mag rijden. Cool!! Het was echter springtij en op een bepaald punt was het water al aardig hoog. Onze chauffeur moest echt het juiste moment afwachten om de zee door te rijden en daarbij lette hij even niet op de rotsen. Gevolg: een klap en een scheefhangende bus. Eerst konden we het bij de volgende stop nog af met wat reparatiewerk, maar uiteindelijk moest er toch een andere bus komen, omdat een deel van de luchtvering rechtsachter en van de ophanging linksvoor was afgeknapt. Avontuur!!

Vanochtend zijn we weer in onze eigen bus gekropen (niet die waar ik het net over had, dat was van een ander bedrijf) en na een lange rit aangekomen in Rotorua, midden in de zwavellucht. Dit gebied staat bekend om zijn geisers en die hebben we letterlijk in de achtertuin van ons hotel liggen. Vanavond hebben we een traditionele maori-voorstelling bijgewoond, indrukwekkend om te zien. Zoek maar eens op you tube naar de haka, de traditionele dans die het nationale rugbyteam van Nieuw Zeeland altijd voor zijn wedstrijden doet!!

Een paar foto's komen er hopelijk snel aan, die moet ik nog even uploaden.

So far from the other side of the world. As said, everything is OK here and it is a really great trip!!

Kia Ora!

• 23 Februari 2011 - 10:40

Laura:

Hoi :)
    Fjoeiw, ben blij om te lezen, dat je uit de gevarenzone bent.
    Mijn tante en oom (broer van mijn ma) zagen het op het nieuws en vroegen gelijk aan mij waar jij was in N-Z.
    Heel veel plezier !!

P.s. Mijn tante vraagt of jij misschien een magneetje voor haar wil meenemen?

• 23 Februari 2011 - 11:23

Cool!:

Fijn verslag.
    Coole foto met die wolkenkrabbers; en ik vond al dat jij erg groot was! ;)
    Geniet ze, B.

• 23 Februari 2011 - 11:35

Pieter En Reina:

Eindelijk...we doen eens even een praatje met elkaar. Het is ons duidelijk dat het jullie geweldig gaat, ongelofelijk te zien krijgen, mooi weer en soms wel heel warm, van alles mee gemaakt en nog lang niet thuis dus...!Fijn dat het jullie zo goed gaat, werkelijk bijzonder.
    Ofschoon wij naast elkaar wonen en veel met elkaar gedeeld en soms gemeen hebben, is het verschil immens tussen wat wij zelf voor ogen hebben. Geen haar die ons er
    toe brengt om de deur uit gaan, (nou ja, wel even naar super de boer en Aldi), we leven heerlijk en doen veel.
    Lieve groet..we mailen naturlijk in een volgende week
    blijf ok en tot ziens...P en R

('t is hier KOUD, brrrrr.!)

• 23 Februari 2011 - 15:14

Louise:

Hi Andries,

Goed om te lezen dat alles goed met je gaat. Wat een avonturen zeg. Gister is hier een "kleine BB" geboren. Jai is vader geworden.
    Kijk uit naar het volgende avontuur.

geniet ervan.

groet, Louise