Afscheid van het Noordereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Andries Harder - WaarBenJij.nu Afscheid van het Noordereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Andries Harder - WaarBenJij.nu

Afscheid van het Noordereiland

Door: andriesharder

Blijf op de hoogte en volg Andries

28 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Aloha!

Ik had jullie tot en met woensdag bijgepraat, toen we door de Maori’s het bos ingejaagd zijn. Donderdag heb ik een dagje rustig aangedaan, aan het einde van de middag zijn we met een deel van de groep naar de Polynesian Spa gegaan om te badderen in baden van 36 tot 42 graden. Heerlijk!!

Vrijdag hebben we Rotorua verlaten. Onze eerste stop was Waiotapa National Park, een prachtige verzameling van warme bronnen, kolkende poelen en kratermeren in diverse kleuren. Verder is daar de Lady Knox Geiser, die elke ochtend om 10.15uur spontaan spuit, overigens nadat iemand er wat zeep in gegooid heeft….toch is het leuk om te zien!

Een wandeling langs mooie watervallen later zijn we gebriefd over wat ons op zaterdag te wachten stond: de Tongariro Crossing….ofwel 19 kilometer over een berg lopen. Ja ja, dat is even wat anders dan lekker lui op een terras bier drinken!!
Op vrijdagavond zijn we in het park aangekomen en iedereen was toch wel een beetje gespannen nieuwsgierig naar wat komen ging.

Zaterdagmorgen was het om 7.00uur verzamelen voor de bus die ons naar de start zou brengen. Drie kwartier later kon de tocht over de Tongariro beginnen. Ernaast ligt overigens zijn vulkanische broertje, die voor de kenners beter bekend is als Mount Doom in Mordor uit Lord of the Rings.
CRISIS, wat een tocht. Het was werkelijk fantastisch, maar ook afzien in de mist, de zon en de steile hellingen, zowel naar boven als naar beneden. Samen met een reisgenoot ben ik erin geslaagd om in 6uur en 10 minuten de eindstreep te halen. En o, wat was de douche daarna lekker en smaakte het diner goed :) Het schijnt by the way dat dit de op 1 na zwaarste toch was. Die andere staat voor morgen (dinsdag) op de rol.

Zondag zijn we vanuit het park in de bus gestapt en naar de hoofdstad Wellington gereden. Daar zijn we begin van de middag aangekomen. Gisteren en vandaag hebben we de stad verkend. Een leuke stad met de nodige heuvels en leuke uitzichten over het water. Verder ligt hier het nationale museum, dat we niet mochten missen natuurlijk. Ik kom net terug van een maaltijd fish and chips aan de haven.

Morgen staan we voor dag en dauw op, want om 7.45uur vliegen we in ik weet nog niet wat voor toestelletjes naar het Zuidereiland. Daar aangekomen wacht ons dus de zwaarste wandeltocht van de reis. Ik denk dat ik mijn biertje morgenavond wel weer verdiend heb…

Kia Ora!


  • 28 Februari 2011 - 19:48

    PeterH:

    He rooie,

    vlgns mij vermaak je je daar wel. Pas op als de grond begint te schudden> Of teveel bier of ...

    Grtz< Peter

  • 03 Maart 2011 - 13:11

    Joost:

    Wordt steeds jaloerser op je. En ja, die Tongariro x, mooie tocht hè. Nooit geweten dat daar LotR is opgenomen. Maar goed, dat was ook na mijn tijd.
    Zag ik ook goed dat je kauri-bomen op het plaatje had staan?

    Veel plezier verder, sterkte op het zuider eiland.

  • 04 Maart 2011 - 13:24

    Laura:

    Aloha!!

    Leuke foto's :)
    Hier schijnt de zon volop, alleen erg koud. Brrr...

    Dus neem wat warmte mee op de terugweg aub!

    Groetjes,
    Laura

  • 04 Maart 2011 - 18:33

    Alie Zandstra Toop:

    Hey Andries. It sounds like you are having a great time. This being the 4th of March, I just phoned your mother. All the best....

  • 05 Maart 2011 - 15:18

    Nilguinjeroen@casema:

    Hi Andries,

    Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Klinkt als een prachtige reis... Valt trouwens niet mee he, zo'n bergje op en af wandelen! Hihi.

    Ik ben zelf net terug van twee weken huttentocht skien, was ook echt supergaaf.

    Ben benieuwd naar de rest van je reis. Zo te lezen en te zien aan de foto's, komt Nieuw Zeeland ook op ons to do lijstje te staan...

    Geniet!!!
    Groetjes, Nilguin

  • 06 Maart 2011 - 20:42

    Mama.:

    Mooi dat Alie ook even mee kan genieten, ze belde mij vanwege mijn verjaardag . Groetjes Mama.

  • 06 Maart 2011 - 20:42

    Mama.:

    Mooi dat Alie ook even mee kan genieten, ze belde mij vanwege mijn verjaardag . Groetjes Mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Op kiwi-jacht in Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2011

Opmaken voor 37uur terugreis

07 Maart 2011

Zuidereiland experience

28 Februari 2011

Afscheid van het Noordereiland

23 Februari 2011

Land in rep en roer

16 Februari 2011

Het is bijna zover...
Andries

Actief sinds 27 Jan. 2011
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 14155

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 24 Januari 2015

Discovering Vietnam

17 Februari 2011 - 19 Maart 2011

Op kiwi-jacht in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: